Zajęcia edukacyjne
Imprezy dla dzieci
Sklep internetowy
Szkolenia
Porady specjalistów
Sala zabaw
Centrum wiedzy
Można bawić się w berka, w chowanego czy... zabawy fundamentalne
Radio Eska, 14-09-05

Jedyne w Polsce Centrum Rozwoju Dziecka BEREK!, gdzie stosowane są „Zabawy fundaMentalne” otwarto we Wrocławiu. Bawią się tutaj zarówno rodzice jak i dzieci. Okazuje się, że to w jaki sposób nasza pociecha się bawi, wpływa także na to, jak poradzi sobie w szkole.

Można zacząć już od 3. miesiąca życia, czyli wtedy, kiedy — wydawać by się mogło — jeszcze nie czas na naukę. Ale na naukę w zabawie, owszem — zapewnia Agnieszka Sadowska, pedagog.

Zabawy dla najmłodszych mają przede wszystkim stymulować wszystkie zmysły. Zabawki dla nich są wykonane z różnych materiałów, różnie brzmią — szczeleszczą, piszczą itd. Na bazie dobrze rozwiniętych zmysłów możemy rozwijać różne rodzaje inteligencji.

W pierwszych pięciu latach mózg naszego dziecka rozwija się w pięćdziesięciu procentach. Temu rozwojowi mają służyć „Zabawy fundaMentalne”, oparte na stymulowaniu rozwoju zmysłów oraz różnych rodzajów inteligencji - mówi Marek Jankowski, dyrektor Centrum Rozwoju Dziecka BEREK!

Pierwsze pięć lat życia to najważniejszy okres w życiu. Mózg w tym wieku jest najbardziej chłonny, rozwija się najszybciej i wtedy można zrobić najwięcej. Jeżeli ten czas wykorzystamy odpowiednio, zaprocentuje to w szkole i w całym późniejszym życiu. Dziecko na przykład nie będzie mieć problemów z czytaniem i pisaniem, będzie potrafiło odnaleźć się w grupie, będzie łatwiej uczyć się języków obcych.

Każde dziecko jest zdolne, choć każde w inny sposób — podkreśla Arek Förster, szef promocji BERKA!

„Zabawy fundaMentalne” opierają się na prostej tezie: nie ma dzieci niezdolnych. Trzeba tylko odkryć w czym dziecko jest gorsze, a w czym lepsze. To właśnie o tym mówi teoria ośmiu inteligencji. Przykład: jeżeli maluch ma bardzo dobrze rozwiniętą inteligencję muzyczną, może to wykorzystać w tych dziedzinach, w których jest słabszy, przypuśćmy do nauki matematyki. Zamiast w kółko powtarzać wzory matematyczne, może je wyśpiewywać - zapamiętuja je w ten sposób znacznie szybciej i lepiej.

Agnieszka Sadowska, pedagog:

Oto edu-kaczka — przykładowa zabawka z naszej sali zabaw, rozwijająca różne rodzaje inteligencji i rozwijająca zmysły. Dobraliśmy ją tak, żeby mogła służyć dzieciom od niemowląt po sześciolatki. Dla najmłodszych jest atrakcyjna, bo ma kontastowe kolorowy, jej skrzydełka szeleszczą, dziób piszczy, za wszystko można pociągnąć i przekonać się jakie będą efekty. Starsze dziecko może natomiast nauczyć samodzielnego ubierania się: mamy tu suwak, guzik do zapinania, pasek ze sprzączką, sznurowadła, zapinanie na rzep. Jedna zabawka — na 6 lat życia!

Wiecej informacji o BERKU! można znaleźć na stronie www.berek.pl.

Anna Frankowska


BEREK! Centrum Rozwoju Dziecka, 50-335 Wrocław, ul. Sienkiewicza 8, tel. 71 793 56 50, www.berek.pl, e-mail: biuro@berek.pl
(C) 2004-2006 BEREK Centrum Rozwoju Dziecka