Zajęcia edukacyjne
Imprezy dla dzieci
Sklep internetowy
Szkolenia
Porady specjalistów
Sala zabaw
Centrum wiedzy
Gimnastyka Mózgu - ćwiczenia na pozytywne myślenie

Te proste w wykonaniu ćwiczenia zostały opracowane na bazie znajomości funkcjonowania ludzkiego organizmu.
 
PUNKTY POZYTYWNE
  1. dwoma palcami dotykamy punkty na czole (pomiędzy brwiami a linią włosów)
  2. zamykamy oczy i głęboko oddychamy, by się zrelaksować
  3. można poprosić drugą osobę: mamę, tatę, kolegę, by przytrzymał nasze punkty pozytywne – w ten sposób łatwiej jest się zrelaksować
Dotykanie punktów pozytywnych powoduje zwiększenie przepływu krwi w przedniej części mózgu, pozwalając złagodzić stres, zrelaksować się, pobudzając tym samym myślenie kreatywne.
 
POZYCJA DENNISONA 1
  1. siadamy wygodnie na krześle lub ławce, wyciągamy przed siebie ręce z kciukami w dół
  2. krzyżujemy ręce i splatamy dłonie, a potem przyciągamy je do klatki piersiowej
  3. krzyżujemy nogi
  4. oddychamy spokojnie
POZYCJA DENNISONA 2
  1. siedzimy na krześle, ławce, nogi ugięte w kolanach, stopy ustawione równolegle na ziemi
  2. łączymy palce obu dłoni dotykając je opuszkami
  3. oddychamy luźno i głęboko
Niewątpliwie ćwiczenia te są najtrudniejsze: wymagają od nas skupienia wykonując kilka złożonych ruchów. Niezwykle poprawiają pozytywne nastawienie do siebie i innych, pomagając zupełnie rozluźnić i ciało, i umysł.
 
Każde z ćwiczeń zwiększających pozytywne myślenie wykonujemy przez ok. 1 minutę, powtarzając je według własnych chęci.

Z jednej strony ćwiczenia te wymagają od nas koncentracji, jednocześnie kształtując tę ważną cechę i pozwalając rozluźnić się. Już trzylatek jest w stanie wykonać Pozycję Dennisona, na początek wystarczy, by udało mu się w niej wytrwać 15 sekund. Z czasem na pewno nauczy się więcej cierpliwości i razem z rodzicami będzie mógł ćwiczyć jak wytrawny sportowiec. Gimnastyka Mózgu jest przecież dobra dla wszystkich bez wyjątku. Nie wymaga specjalnych predyspozycji fizycznych, jest łatwa i przyjemna, a w dodatku wywiera niezwykle pozytywny wpływ na naszą psychikę.

W czasie coraz cieplejszych dni, podczas zabaw na spacerze warto znaleźć dosłownie kilka chwil, by wspólnie rodzinnie poćwiczyć ciało i umysł. Dzieci uwielbiają wszelkie formy ruchu, a już ćwiczenia razem z mamą i tatą są największą frajdą!

Opracowanie:
Agnieszka Sadowska
pedagog



BEREK! Centrum Rozwoju Dziecka, 50-335 Wrocław, ul. Sienkiewicza 8, tel. (71) 793 56 50, 783 530 892, www.berek.pl, e-mail: biuro@berek.pl
(C) 2004-2011 BEREK Centrum Rozwoju Dziecka